معرفی محور آموزشی جشنواره دانشجویی ابن سینا محور آموزشی

 | تاریخ ارسال: 1396/5/25 | 

این محور متشکل از  دو زیرمحور به شرح زیر است:

1. جایزه سرآمدی در عملکرد تحصیلی


این جایزه به دانشجویی تعلق می‌گیرد که بر اساس شواهد و مستندات ارایه شده توسط خود وی یا معرفش، دارای عملکرد برجسته تحصیلی تشخیص داده شود. اگرچه معیارها و مصادیق مختلفی برای مفهوم سرآمدی در عملکرد تحصیلی می‌توان در نظر گرفت، اما مهم‌ترین مصادیق مورد نظر هیأت داوران در این دوره از جشنواره دانشجویی ابن‌سینا عبارتند از:
  1. شاخص حسن شهرت در اخلاق پزشکی و رفتار حرفه‌ای
شرط ورود به رقابت بوده و با موارد زیر مشخص می‌شود:
  • عدم مشروطی و مردودی در دوره تحصیل
  • نداشتن پرونده در کمیته‌های انضباطی
  • نداشتن سوء رفتار در دوره تحصیل
  1. شاخص‌ سرآمدی در عملکرد تحصیلی:
الف). معیارهای اصلی شامل:
  • کسب رتبه‌های برتر در زمان ورود به مقاطع تحصیلی
  • کسب معدل بالا در طول دوره تحصیل
  • رشد معنادار و ماندگار معدل در دوره تحصیلی
  • کسب رتبه­ های برتر در آزمون­های دانشگاهی و کشوری
ب). معیارهای فرعی شامل:
  • تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی
  • کسب رتبه در کلیه حیطه ­های المپیاد دانشجویی (انفرادی/ گروهی)

 
موارد قابل توجه:
  1. باید توجه داشت که کسب هر کدام از این موارد الزاماً به معنای برنده شدن در این جایزه نبوده و ترکیبی از این موارد که نشاندهنده برتری نامزد کسب این جایزه در عملکرد تحصیلی باشند مورد توجه هیات داوران قرار می گیرد.
  2. مصادیق حسن شهرت در اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای به عنوان شرط ورود به رقابت بوده و مبنای مقایسه نمی‌باشند. ملاک تعیین حسن شهرت، تایید دانشکده مربوط می‌باشد.
  3. در فرایند داوری، بررسی مستندات بر اساس معیارهای اصلی صورت گرفته و تنها در صورتی که بر این اساس امکان تصمیم گیری وجود نداشته باشد، کمیته تخصصی و هیأت داوران معیارهای فرعی را مد نظر قرار خواهند داد.
  4. در ارائه هر یک از مستندات ذکر دقیق رتبه و معدل الزامی است.
  5. تصمیم گیری کمیته تخصصی و هیأت داوران صرفاً بر اساس شاخص‌های اعلام شده صورت می‌گیرد و عوامل دیگر، در فرآیند داوری مورد توجه قرار نخواهند گرفت.
  6. علاقه مندان برای دریافت این جایزه لازم است در قالب فرم ثبت نام،  اطلاعات کامل در مورد شاخص های ارایه شده را برای دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 
2. جایزه دانشجوی تلاشگر برگزیده در عرصه توسعه آموزش علوم پزشکی
این جایزه به دانشجویی تعلق می‌گیرد که بر اساس شواهد و مستندات ارایه شده توسط خود وی یا معرفش، دارای عملکرد برجسته در عرصه توسعه آموزش علوم پزشکی تشخیص داده شود. اگرچه معیارها و مصادیق مختلفی برای تلاشگر بودن در عرصه توسعه آموزش علوم پزشکی می‌توان در نظر گرفت، اما مهم‌ترین مصادیق مورد نظر هیأت داوران در این دوره از جشنواره دانشجویی ابن سینا عبارتند از:
  1. شاخص حسن شهرت در اخلاق پزشکی و رفتار حرفه‌ای
شرط ورود به رقابت بوده و با موارد زیر مشخص می‌شود:
  1. عدم مشروطی و مردودی در دوره تحصیل
  2. نداشتن پرونده در کمیته‌های انضباطی
  3. نداشتن سوء رفتار در دوره تحصیل
  1. شاخص تلاش در عرصه توسعه آموزش علوم پزشکی
الف). معیارهای اصلی شامل:
  • همکاری با واحد فراگیران مرکز مطالعات دانشگاه با تایید مدیر مرکز مطالعات
  • همکاری با دفاتر توسعه دانشکده‌ها / بیمارستان‌ها با تأیید مدیر دفتر توسعه دانشکده/ بیمارستان مربوطه
  • فعالیت در کمیته‌ دانشجویی توسعه آموزش با تاییدیه مدیر مرکز مطالعات دانشگاه/ فعالیت در کارگروه دانشجویی توسعه آموزش دانشکده­ها با تایید مدیر دفتر توسعه دانشکده مربوطه
  • ساعات آموزش به دانشجویان سال پایین با تایید استاد راهنما و معاون آموزشی دانشکده
  • ساعات فعالیت به عنوان آموزش­یار با تأیید معاون آموزشی دانشکده
  • چاپ مقاله در حوزه آموزش پزشکی
  • ارائه طرح­های توسعه­ای و یا پژوهشی مصوب در حوزه آموزش پزشکی با تاییدیه مرکز تصویب کننده طرح
  • ارائه سخنرانی یا پوستر در کنگره­ها/ همایش­ها/ سمینارهای مرتبط با آموزش پزشکی با ارائه گواهی معتبر
ب). معیارهای فرعی شامل:
  • عضویت در کمیته دانشجویی توسعه آموزش/ عضویت در کارگروه دانشجویی توسعه آموزش
  • کسب رتبه در المپیاد دانشجویی حیطه آموزش پزشکی (انفرادی-گروهی)
  • منتور آموزشی با تاییدیه مدیر دفتر منتورینگ
  • عضویت در انجمن‌های آموزشی
موارد قابل توجه:
  1. باید توجه داشت که کسب هر کدام از این موارد الزاماً به معنای برنده شدن در این جایزه نبوده و ترکیبی از این موارد که نشاندهنده برتری نامزد کسب این جایزه در عملکرد تحصیلی باشند مورد توجه هیات داوران قرار می گیرد.
  2. مصادیق حسن شهرت در اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای به عنوان شرط ورود به رقابت بوده و مبنای مقایسه نمی‌باشند. ملاک تعیین حسن شهرت، تایید دانشکده مربوط می‌باشد.
  3. در فرایند داوری، بررسی مستندات بر اساس معیارهای اصلی صورت گرفته و تنها در صورتی که بر این اساس امکان تصمیم گیری وجود نداشته باشد، کمیته تخصصی و هیأت داوران معیارهای فرعی را مد نظر قرار خواهند داد.
  4. مقالات، طرح های پژوهشی و مستندات شرکت در کنگره‌ها، همایش‌ها و سمینار‌ها، تنها به شرطی که مرتبط با حوزه آموزش علوم پزشکی باشند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
  5. تصمیم گیری کمیته تخصصی و هیأت داوران صرفاً بر اساس شاخص‌های اعلام شده صورت می‌گیرد و عوامل دیگر، در فرآیند داوری مورد توجه قرار نخواهند گرفت.
  6. علاقه مندان برای دریافت این جایزه لازم است در قالب فرم پیوست اطلاعات کامل در مورد شاخص های ارایه شده را برای دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3616 بار   |   دفعات چاپ: 100 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


پوستر جشنواره

تاریخ های مهم

  • تاریخ ثبت نام : 5 تا 25 دی 98
  • تمدید مهلت ثبت نام: 26 تا 30 دی 98
  • تمدید مجدد مهلت: 1 تا 4 بهمن 98
  • تاریخ برگزاری : 5 اسفند 98

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 345 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 2 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 594001 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 128 بازدید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به جشنواره دانشجویی ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Avicenna Student Festival Tehran University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb